Privacy Policy

 

1. Wie zijn wij?

Bennami & Olofsen Legal Consultancy (hierna: “Bennami & Olofsen” en “wij”) vindt een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van essentieel belang en streeft ernaar de privacy van eenieder van wie zij persoonsgegevens verwerkt te respecteren.

 

Onze contactgegevens

E-mail:info@bolegal.nl
Per post o.v.v. ‘Privacy’: Bolderweg 2, Gebouw E,  kantoornr. 15, 1332 AT te Almere

 

Dit Privacy beleid is op 22 oktober 2018 voor het laatst herzien. Wij behouden ons te allen tijde het recht voor om eenzijdig dit Privacy beleid te wijzigen of aan te vullen. Wij raden u aan om deze pagina derhalve regelmatig te raadplegen. Indien het noodzakelijk is om wezenlijke wijzigingen in dit Privacy beleid door te voeren, dan volgt een duidelijke mededeling via de ‘homepage’ van onze website.

 

2. Wat is het doel van dit Privacy beleid?

Het kan zijn dat Bennami & Olofsen bij het leveren van een dienst aan u - of bijvoorbeeld wanneer u onze website bezoekt - uw (persoons)gegevens in de hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke conform de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verwerkt. Wat is de AVG? 

In dit Privacy beleid zetten wij uiteen van wie wij persoonlijke gegevens verzamelen, welke persoonsgegevens wij verzamelen, hoe wij persoonsgegevens verzamelen, voor welke doeleinden wij persoonsgegevens gebruiken, aan wie uw persoonsgegevens door ons worden verstrekt, hoelang wij uw persoonsgegevens bewaren, hoe wij uw persoonsgegevens beschermen en welke voorzorgmaatregelen wij nemen. Verder bevat dit Privacy beleid belangrijke informatie over de rechten die u heeft met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens en de manier(en) hoe u ons over uw privacy kunt bereiken. Wij raden het u daarom aan om dit Privacy beleid zorgvuldig te lezen. 

 

“In de AVG wordt een persoonsgegevenomschreven als alle informatie die over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon gaat. Dit betekent dat informatie ofwel direct over iemand gaat, ofwel naar deze persoon te herleiden is (artikel 4 AVG).”

 

Niet alles in dit Privacy beleid is van belang voor u. De informatie van dit Privacy beleid die voor u belangrijk is hangt af van de relatie die u met ons heeft. Daarom heeft Bennami & Olofsen dit Privacy beleid op een gelaagde manier opgebouwd, zodat u alleen hoeft te lezen wat relevant voor u is:

  •   U bent onze cliënt
             Punt 3 van ons Privacy beleid
  • U heeftaan onsuw contact informatie verstrekt (business card of anderszins)
           Punt 4 van ons Privacy beleid
  • U heeft onsper post of e-mail gecontacteerd
            Punt 5 van ons Privacy beleid
  • bezoekt de websitevan Olofsen & Bennami
            Punt 6 van ons Privacy beleid
  • U heeft opengesolliciteerd 
           Punt 7 van ons Privacy beleid

 

3. U bent een cliënt van ons.

Als cliënt van ons, is het onvermijdelijk dat wij persoonsgegevens van u ontvangen en/of verzoeken. Zouden wij dit niet doen, dan kunnen wij simpelweg geen werkzaamheden voor u verrichten. Dat neemt echter niet weg dat u alle recht heeft om te weten wat wij met uw gegevens doen. Hieronder leggen wij het aan u uit.


3.1. Wat voor soort persoonsgegevens verzamelen wij van u?

In het kader van de werkzaamheden die wij uitvoeren, zullen wij vaak (persoons)gegevens van u nodig hebben. De informatie die wij mogelijk van u verzamelen - afhankelijk van de aard van de zaak - kunnen zijn: uw (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, kopie identiteitsbewijs, identificatiegegevens, bedrijfspositie, handtekening, financiële gegevens, bankgegevens, uittreksels van (publieke of beperkt toegankelijke) registers, inhoud van correspondentie, dossiernummers, en/of andere (persoons)gegevens die nodig of behulpzaam zijn bij de uitvoering van onze werkzaamheden voor u.  

Afhankelijk van de aard van de zaak die u bij Bennami & Olofsen in behandeling geeft, kan het zo zijn dat andere persoonsgegevens van u benodigd zijn. Wanneer dit het geval is, dan stellen wij u daarvan uiteraard op de hoogte en zullen wij uw uitdrukkelijke toestemming vragen in de overeenkomst die wij met u sluiten. Hoewel wij verzameling van bijzondere persoonsgegevenszoveel mogelijk trachten te voorkomen, dan het voorkomen dat wij voor een degelijke uitvoering van de overeenkomst bijzondere persoonsgegevens van u nodig hebben (denk bijvoorbeeld aan informatie over uw letsel in het kader van een letselschadezaak). Wij zullen wanneer dit het geval is, uw uitdrukkelijke toestemming vragen in onze overeenkomst met u of op een later tijdstip doormiddel van een toestemmingsformulier. Indien u (deze) persoonsgegevens niet aan ons wenst te verstrekken, dan kunnen wij echter helaas geen goede uitvoering van de overeenkomst garanderen.

 

Let op: het is mogelijk dat u ons (persoons)gegevens verstrekt van een andere persoon dan u zelf (bijvoorbeeld als u volmacht van een persoon heeft). Weest u er zich in dat geval bewust van dat u vaak toestemming nodig heeft. Indien u de toestemming heeft, verstrek deze persoon dan een (schriftelijke kopie) van dit privacy statement voordatu ons de persoonsgegevens verschaft!”   

 

3.2. Doeleinden voor verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij kunnen de bovenstaande persoonsgegevens van u verzamelen voor (mogelijk) de volgendedoeleinden: Om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen, om u te identificeren (tegenover een derde), om contact met u op te nemen, om een bestand te openen, om conflicten op te lossen, om onze diensten aan u te leveren, debiteurenbeheer (facturering, e-facturering, herinneringen, aanmaningen, vorderingen incasseren, het controleren van de kredietwaardigheid bij incassotrajecten), voor het beheer van de crediteurenadministratie, om eventuele klachten en geschillen te behandelen, om fraude te onderzoeken en tegen te gaan, voor bedrijfscontinuïteitsdoeleinden en om onze (juridische) positie vast te stellen, te verdedigen en uit te oefenen.  

 

3.3. Grondslagen voor verwerking van uw informatie.

Op grond van de AVG zijn wij verplicht onze verwerking van uw gegevens te baseren op een grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens als cliënt op basis van een of meerdere van de volgende juridische grondslagen:

·     De uitvoering van onze overeenkomst;

Wij verwerken uw persoonsgegevens indien en voor zover dat voor de uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is en/of zover dat noodzakelijk is in de aanloop van het sluiten van een overeenkomst.

·     Het voldoen aan een wettelijke verplichting;

Wanneer er voor ons een wettelijk verplichting bestaat, verwerken wij uw persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan een verzoek van de Belastingdienst.

·     Gerechtvaardigd belang;

Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens verwerken ten behoeve van de behartiging van een gerechtvaardigd belang. Dit is in het algemeen juridisch, financieel of zakelijk van aard. In de volgende situaties kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang:

o   Om aan u als onze klant reclame te sturen voor onze andere diensten en producten;

o   Ter verdediging tegen juridische aanspraken;

o   Ten behoeve van algemeen klantcontact voor het beantwoorden van vragen en het afhandelen van klachten;

o   Om u zoveel mogelijk voor u relevante inhoud op onze website te presenteren;

o   Ter voorkoming en/of opsporing van fraude;

o   Het uitvoeren van risicoanalyses om uw kredietwaardigheid te bepalen;

o   Het controleren van de kredietwaardigheid van een debiteur;

o   Om uitvoering te kunnen geven aan onze bedrijfsactiviteiten;

o   Om onze (intellectuele) bedrijfseigendommen te beveiligen.

·     Uw toestemming;

In sommige gevallen vragen wij u expliciet toestemming voor het verwerken van uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld omdat dit wettelijke verplicht is, of omdat wij het wel zo netjes vinden om dit aan u te vragen. U heeft te allen tijde het recht om op ieder moment uw toestemming weer in te trekken. Deze intrekking staat echter niet in de weg aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

 

3.4. Het delen van uw persoonsgegevens met derden.

In sommige gevallen kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan derden. Dit gebeurt alleen voor de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in deze privacyverklaring vermelde grondslagen. In de navolgende gevallen kunnen uw persoonsgegevens aan de volgende categorieën van derden worden verstrekt:

·     Derden die relevant zijn voor de juridische diensten die wij verstrekken, zoals wederpartijen, plaatselijke advocaten, gerechten, regelgevingsinstanties en overheidsinstellingen en/of andere instanties dit noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.

·     Om uw persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze te laten vernietigen, kunnen wij gebruik maken van een datavernietigingsbedrijf; 

Doorgifte van uw persoonsgegevens aan (o.a.) bovenstaande derden geschiedt alleen voor de in dit Privacy beleid genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in dit Privacy beleid vermelde grondslagen. Deze derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Wij zijn niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens door deze derden. Voor zover een derde uw persoonsgegevens ten behoeve van ons verwerkt in de hoedanigheid van verwerker, dan sluiten wij met een dergelijke derde een verwerkersovereenkomst af die voldoet aan de regels van de AVG. 

Mocht het noodzakelijk zijn voor de behartiging van een dossier, dan kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan een derde land of internationale organisatie. Uw persoonsgegevens worden uitsluitend doorgegeven aan een derde land wanneer een passend niveau is gewaarborgd voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Wij zullen hiervoor uw uitdrukkelijke toestemming vragen.

 

3.5. Bewaartermijn.

 

Bennami & Olofsen bewaart uw persoonsgegevens die in het kader van (de uitvoering van) een overeenkomst worden verzameld niet langer dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de in dit Privacy beleid genoemde doelen te realiseren en/of om aan wet- en regelgeving te kunnen voldoen. 

Voor de meeste persoonsgegevens geldt dat deze in ieder geval worden bewaard voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, het innen van enige vordering en het kunnen afhandelen van geschillen die kunnen voortvloeien uit een door ons behandeld dossier. Sommige persoonsgegevens moeten echter nog langer worden bewaard op grond van de wet. Daarnaast geldt dat wij uw persoonsgegevens voor direct marketing bewaren totdat u uw toestemming intrekt en/of u bezwaar maakt tegen deze verwerking.

 

4. U heeft (contact)informatie aan ons verstrekt. 

U kunt aan Bennami & Olofsen op verschillende manieren contactinformatie achterlaten; doordat u bijvoorbeeld op eigen initiatief uw visitekaartje achterlaat of (andere) gegevens via ons contactformulier op de website invult en verstuurt.  

 

4.1. Wat voor persoonsgegevens verzamelen wij van u?

Wij zullen in dit geval uw persoonsgegevens zoals uw naam, contactgegevens, bedrijf en functie verwerken.

 

4.2. Doeleinden voor verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij verzamelen de bovenstaande persoonsgegevens van u voor (mogelijk) de volgendedoeleinden: zullen uw persoonlijke gegevens gebruiken om contact met u op te nemen en/of over een specifieke kwestie u informatie te sturen. Mocht u uw contactinformatie hebben achtergelaten in het kader van een lopende zaak van een cliënt van ons en geeft u uw contactinformatie omdat u op enigerlei wijze bij de zaak bent betrokken, dan kunnen wij uw contactgegevens verstrekken aan onze cliënt, mits u daarvoor toestemming heeft gegeven.

 

4.3. Grondslagen voor verwerking van uw informatie.

Op grond van de AVG zijn wij verplicht onze verwerking van uw gegevens te baseren op een grondslag. Wanneer u uw contactinformatie op eigen initiatief aan ons verstrekt, dan gebruiken wij mogelijk de volgende twee grondslagen voor de verwerking van uw informatie:

·     Uw toestemming;

U heeft ons op eigen initiatief uw contactinformatie verstrekt voor een bepaald doel. Uw toestemming kunt u uiteraard te allen tijde intrekken. Deze intrekking staat echter niet in de weg aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

·     Gerechtvaardigd belang;

Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens verwerken ten behoeve van de behartiging van een gerechtvaardigd belang. Dit is in het algemeen juridisch, financieel of zakelijk van aard. In de volgende situaties kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang:

o   Om aan u reclame te sturen voor onze andere diensten en producten;

o   Ter verdediging tegen juridische aanspraken;

o   Ten behoeve van algemeen contact voor het beantwoorden van vragen en het afhandelen van klachten;

o   Om uitvoering te kunnen geven aan onze bedrijfsactiviteiten;

o   Om onze (intellectuele) bedrijfseigendommen te beveiligen.

 

4.4. Het delen van uw persoonsgegevens met derden.

Wij zullen uw contact informatie die u ons op eigen initiatief heeft verstrekt nooit met derden delen, tenzij u het met die doel en onder voorbehoud van expliciete toestemming heeft gegeven.

 

4.5. Bewaartermijn.

Wij bewaren uw persoonsgegevens die u op eigen initiatief aan ons heeft verstrekt niet langer dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de in dit Privacy beleid genoemde doelen te realiseren en/of om aan wet- en regelgeving te kunnen voldoen. 

Voor de meeste persoonsgegevens die u ons op eigen initiatief heeft verstrekt geldt dat deze worden bewaard voor bijvoorbeeld marketingdoeleinden en voor zover dat noodzakelijk is en/of zover uw toestemming niet anders luidt.  Uw toestemming kunt u uiteraard te allen tijde intrekken. Deze intrekking staat echter niet in de weg aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

 

5. Wanneer u per post of e-mail met ons correspondeert.

Wanneer u post of e-mail naar ons toestuurt, dan stuurt u vaak (onbewust) ook persoonsgegevens mee. Deze persoonsgegevens worden door ons verwerkt.

 

5.1. Wat voor persoonsgegevens verzamelen wij van u?

De informatie die wij mogelijk van u verzamelen kunnen zijn: uw (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, kopie identiteitsbewijs, identificatiegegevens, bedrijfspositie, handtekening, financiële gegevens, bankgegevens, uittreksels van (publieke of beperkt toegankelijke) registers, inhoud van correspondentie, dossiernummers, en/of andere (persoons)gegevens die nodig of behulpzaam zijn bij de doeleinde(n) en grondslagen die in deze Privacy beleid zijn omschreven.

 

5.2. Doeleinden voor verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij verzamelen de bovenstaande persoonsgegevens voor (mogelijk) de volgendedoeleinden: om uw e-mail, post of andere communicatie af te handelen en terug te keren naar uw e-mail, post of andere communicatie, waar relevant kan uw e-mail, post of andere communicatie worden gebruikt om de rechtspositie van onze cliënten vast te stellen, uit te oefenen en te verdedigen, worden opgenomen in onze bestanden en kunnen worden gebruikt in gerechtelijke procedures en/of ter realisatie van enig ander doel en/of grondslag zoals omschreven in dit Privacy Beleid.

 

5.3. Grondslagen voor verwerking van uw informatie.

Op grond van de AVG zijn wij verplicht onze verwerking van uw gegevens te baseren op een grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens die wij per per post of e-mail ontvangen op basis van een of meerdere van de volgende juridische grondslagen:

·     De uitvoering van onze overeenkomst;

Wij verwerken uw persoonsgegevens indien en voor zover dat voor de uitvoering van een overeenkomst noodzakelijk is en/of zover dat noodzakelijk is in de aanloop van het sluiten van een overeenkomst.

·     Het voldoen aan een wettelijke verplichting;

Wanneer er voor ons een wettelijk verplichting bestaat, verwerken wij uw persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan een verzoek van de Belastingdienst.

·     Gerechtvaardigd belang;

Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens verwerken ten behoeve van de behartiging van een gerechtvaardigd belang. Dit is in het algemeen juridisch, financieel of zakelijk van aard. In de volgende situaties kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang:

o   Ter verdediging tegen juridische aanspraken;

o   Ten behoeve van algemeen contact voor het beantwoorden van vragen en het afhandelen van klachten;

o   Ter voorkoming en/of opsporing van fraude;

o   Het uitvoeren van risicoanalyses om uw kredietwaardigheid te bepalen;

o   Het controleren van de kredietwaardigheid van een debiteur;

o   Om uitvoering te kunnen geven aan onze bedrijfsactiviteiten;

o   Om onze (intellectuele) bedrijfseigendommen te beveiligen.

·     Uw toestemming;

In sommige gevallen vragen wij u expliciet toestemming, of heeft u expliciet toestemming gegeven voor het verwerken van uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld omdat dit wettelijke verplicht is, of omdat wij het wel zo netjes vinden om dit aan u te vragen. U heeft te allen tijde het recht om op ieder moment uw toestemming weer in te trekken. Deze intrekking staat echter niet in de weg aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

 

5.4. Het delen van uw persoonsgegevens met derden.

In sommige gevallen kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan derden. Dit gebeurt alleen voor de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in deze privacyverklaring vermelde grondslagen. In de navolgende gevallen kunnen uw persoonsgegevens aan de volgende categorieën van derden worden verstrekt:

·     Derden die relevant zijn voor de juridische diensten die wij verstrekken, zoals wederpartijen, plaatselijke advocaten, gerechten, regelgevingsinstanties en overheidsinstellingen en/of andere instanties dit noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.

·     Om uw persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze te laten vernietigen, kunnen wij gebruik maken van een datavernietigingsbedrijf; 

Doorgifte van uw persoonsgegevens aan (o.a.) bovenstaande derden geschiedt alleen voor de in dit Privacy beleid genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in dit Privacy beleid vermelde grondslagen. Deze derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Wij zijn niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens door deze derden. Voor zover een derde uw persoonsgegevens ten behoeve van ons verwerkt in de hoedanigheid van verwerker, dan sluiten wij met een dergelijke derde een verwerkersovereenkomst af die voldoet aan de regels van de AVG. 

Mocht het noodzakelijk zijn voor de behartiging van een dossier, dan kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan een derde land of internationale organisatie. Uw persoonsgegevens worden uitsluitend doorgegeven aan een derde land wanneer een passend niveau is gewaarborgd voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Wij zullen hiervoor uw uitdrukkelijke toestemming vragen.

 

5.5. Bewaartermijn.

Bennami & Olofsen bewaart uw persoonsgegevens die in het kader van e-mail en/of post correspondentie wordt verzameld niet langer dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de in dit Privacy beleid genoemde doelen te realiseren en/of om aan wet- en regelgeving te kunnen voldoen. 

Voor de meeste persoonsgegevens geldt dat deze in ieder geval worden bewaard voor zover dat noodzakelijk is voor het doeleinde waarvoor de persoonsgegevens zijn verzameld. Sommige persoonsgegevens moeten echter langer worden bewaard op grond van de wet. Daarnaast geldt dat wij uw persoonsgegevens voor direct marketing (kunnen) bewaren totdat u uw toestemming intrekt en/of u bezwaar maakt tegen deze verwerking.

 

6. U bezoekt de website van Bennami & Olofsen

Wanneer u de website van Bennami & Olofsen bezoekt, kunnen bepaalde persoonlijke gegevens met betrekking tot u worden verzameld en verder verwerkt. De informatie die op onze website kan worden verzameld is afhankelijk gesteld van enige actie en/of een actief handelen. Zo kunt u bijvoorbeeld een e-mail-formulier invullen en versturen, via e-mail met ons in contact komen of telefonisch contact opnemen via de website. Ook kan bijvoorbeeld via de website een dienst worden afgesloten/afgenomen. Met al deze handelingen kunnen wij mogelijk persoonsgegevens van u verwerken.

 

“Op de website van Bennami & Olofsen worden ook cookies gebruikt. Voor meer informatie over uw persoonsgegevens en ons cookiegebruik, raadpleegt u onze Cookiebeleid op onze website of klik hier.”

 

6.1. Wat voor persoonsgegevens verzamelen wij van u?

De informatie die wij mogelijk van u verzamelen - afhankelijk van de actie/handeling die u onderneemt - kunnen zijn: uw (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, kopie identiteitsbewijs, identificatiegegevens, bedrijfspositie, handtekening, financiële gegevens, bankgegevens, uittreksels van (publieke of beperkt toegankelijke) registers, inhoud van correspondentie, dossiernummers, en/of andere (persoons)gegevens die nodig of behulpzaam zijn bij enig doel en/of grondslag zoals omschreven in dit Privacy Beleid.

 

6.2.Doeleinden voor verwerking van uw persoonsgegevens.

Wij kunnen de bovenstaande persoonsgegevens van u verzamelen voor (mogelijk) de volgendedoeleinden: Om een overeenkomst met u aan te gaan, om contact met u op te nemen, om een bestand te openen, om conflicten op te lossen, om onze diensten aan u te leveren, debiteurenbeheer (facturering, e-facturering, herinneringen, aanmaningen, vorderingen incasseren, het controleren van de kredietwaardigheid bij incassotrajecten), voor het beheer van de crediteurenadministratie, om eventuele klachten en geschillen te behandelen, om fraude te onderzoeken en tegen te gaan, voor bedrijfscontinuïteitsdoeleinden en om onze (juridische) positie vast te stellen, te verdedigen en uit te oefenen en/of voor enig ander doel en grondslag zoals in dit Privacy beleid omschreven.

 

6.3. Grondslagen voor verwerking van uw informatie.

Op grond van de AVG zijn wij verplicht onze verwerking van uw gegevens te baseren op een grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens die wij via onze website ontvangen op basis van een of meerdere van de volgende juridische grondslagen:

·     De uitvoering van onze overeenkomst;

Wij verwerken uw persoonsgegevens indien en voor zover dat voor de uitvoering van een overeenkomst noodzakelijk is en/of zover dat noodzakelijk is in de aanloop van het sluiten van een overeenkomst.

·     Het voldoen aan een wettelijke verplichting;

Wanneer er voor ons een wettelijk verplichting bestaat, verwerken wij uw persoonsgegevens. Denk bijvoorbeeld aan een verzoek van de Belastingdienst.

·     Gerechtvaardigd belang;

Het kan voorkomen dat wij uw persoonsgegevens verwerken ten behoeve van de behartiging van een gerechtvaardigd belang. Dit is in het algemeen juridisch, financieel of zakelijk van aard. In de volgende situaties kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken op grond van een gerechtvaardigd belang:

o   Ter verdediging tegen juridische aanspraken;

o   Ten behoeve van algemeen contact voor het beantwoorden van vragen en het afhandelen van klachten;

o   Ter voorkoming en/of opsporing van fraude;

o   Het uitvoeren van risicoanalyses om uw kredietwaardigheid te bepalen;

o   Het controleren van de kredietwaardigheid van een debiteur;

o   Om uitvoering te kunnen geven aan onze bedrijfsactiviteiten;

o   Om onze (intellectuele) bedrijfseigendommen te beveiligen.

·     Uw toestemming;

In sommige gevallen vragen wij u expliciet toestemming, of heeft u expliciet toestemming gegeven voor het verwerken van uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld omdat dit wettelijke verplicht is of omdat wij het wel zo netjes vinden om dit aan u te vragen. U heeft te allen tijde het recht om op ieder moment uw toestemming weer in te trekken. Deze intrekking staat echter niet in de weg aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking.

 

6.4. Het delen van uw persoonsgegevens met derden.

In sommige gevallen kunnen wij uw persoonsgegevens verstrekken aan derden. Dit gebeurt alleen voor de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in deze privacyverklaring vermelde grondslagen. In de navolgende gevallen kunnen uw persoonsgegevens aan de volgende categorieën van derden worden verstrekt:

·     Derden die relevant zijn voor de juridische diensten die wij verstrekken, zoals wederpartijen, plaatselijke advocaten, gerechten, regelgevingsinstanties en overheidsinstellingen en/of andere instanties dit noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.

·     Om uw persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze te laten vernietigen, kunnen wij gebruik maken van een datavernietigingsbedrijf; 

Doorgifte van uw persoonsgegevens aan (o.a.) bovenstaande derden geschiedt alleen voor de in dit Privacy beleid genoemde doeleinden en uitsluitend op basis van de in dit Privacy beleid vermelde grondslagen. Deze derden aan wie wij uw persoonsgegevens verstrekken zijn zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Wij zijn niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens door deze derden. Voor zover een derde uw persoonsgegevens ten behoeve van ons verwerkt in de hoedanigheid van verwerker, dan sluiten wij met een dergelijke derde een verwerkersovereenkomst af die voldoet aan de regels van de AVG. 

Mocht het noodzakelijk zijn voor de behartiging van een dossier, dan kunnen wij uw persoonsgegevens doorgeven aan een derde land of internationale organisatie. Uw persoonsgegevens worden uitsluitend doorgegeven aan een derde land wanneer een passend niveau is gewaarborgd voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Wij zullen hiervoor uw uitdrukkelijke toestemming vragen.

 

6.5. Bewaartermijn.

Bennami & Olofsen bewaart uw persoonsgegevens die in het kader van e-mail en/of post correspondentie wordt verzameld niet langer dan redelijkerwijs noodzakelijk is om de in dit Privacy beleid genoemde doelen te realiseren en/of om aan wet- en regelgeving te kunnen voldoen. 

Voor de meeste persoonsgegevens geldt dat deze in ieder geval worden bewaard voor zover dat noodzakelijk is voor het doeleinde waarvoor de persoonsgegevens zijn verzameld. Sommige persoonsgegevens moeten echter langer worden bewaard op grond van de wet. Daarnaast geldt dat wij uw persoonsgegevens voor direct marketing (kunnen) bewaren totdat u uw toestemming intrekt en/of u bezwaar maakt tegen deze verwerking.

 

8. Geautomatiseerde besluitvorming.

Bij Bennami & Olofsen wordt geen gebruik gemaakt van geautomatiseerde besluitvorming.

 

9. Beveiliging van uw persoonsgegevens.

Bennami & Olofsen Legal Consultancy gelooft dat het essentieel is dat de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van uw informatie te allen tijde wordt beschermd door de risico's te beheren waaraan ze zijn blootgesteld. Mede daarom heeft Bennami & Olofsen passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen tegen ongeoorloofde of onrechtmatige verwerking en tegen verlies, vernietiging, schade, aanpassing of bekendmaking daarvan. Zo zijn al onze digitale communicatiemiddelen (zoals computer en telefoon) voorzien van de laatste firmware, firewall, antivirus-beveiliging en worden uw persoonsgegevens hierbij zoveel mogelijk opgeslagen op gegevensdragers die nooit met het internet zullen worden verbonden. Alle persoonsgegevens die op bronnen staan en/of worden ontvangen die met het internet verbonden zijn, worden zo veel mogelijk en zo spoedig mogelijk van de persoonsgegevens ontdaan wanneer deze veilig zijn gesteld op een offline locatie.  Daarnaast is het apparatuur waar uw persoonsgegevens worden opgeslagen voorzien van encryptiesoftware. Mocht u vragen hebben over de beveiliging van uw persoonsgegevens, suggesties voor verbeteringen hebben of indien er aanwijzingen van misbruik zijn, wordt u verzocht (zo spoedig mogelijk) contact met ons op te nemen via info@bolegal.nlof schriftelijk aan Bennami & Olofsen Legal Consultancy t.a.v. afdeling privacy, Bolderweg 2, Gebouw E, kantoornr. 15, 1332 AT te Almere.

 

10. Privacy bevorderende maatregelen

Bij Bennami & Olofsen proberen wij uw privacy altijd het vertrekpunt te laten zijn wanneer wij informatie over u verwerken. Wij zullen er daarom ook altijd alles aan doen om de gegevensverzameling over u te minimaliseren. Het eerste wat wij doen, voordat uw gegevens of de offline locatie worden opgeslagen, is alle irrelevante gegevens maskeren. Wij houden alleen de gegevens die wij echt nodig hebben. Ook geloven wij dat gegevens niet langer moeten worden opgeslagen dan hoog noodzakelijk. Wij streven er dan ook naar om uw persoonsgegevens zo spoedig mogelijk te verwijderen (of te laten vernietigen) indien het niet langer een doel dient, of de grondslag komt te vervallen. Zo zullen wij u bijvoorbeeld altijd alle persoonsgegevens (‘het dossier’) overdragen die wij in het kader van het uitvoeren van een overeenkomst hebben verzameld wanneer onze werkzaamheden (en de administratie hiervoor) volledig zijn beëindigd. Op het moment dat u het dossier bezit, dan zullen wij overgaan tot verwijdering en/of vernietiging van uw persoonsgegevens. Hetzelfde doen wij op het moment dat u voor verwerking van uw persoonsgegevens uw toestemming intrekt.

 

11. Uw rechten ten aanzien van uw privacy.

Omdat wij persoonsgegevens van u (hebben) verwerkt, heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht te verzoeken om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens alsmede het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en het recht op dataportabiliteit. Dit laatste betekent dat u een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u verwerken in een gestructureerd, veelgebruikt en machineleesbaar formaat te ontvangen en/of deze naar een door u genoemde organisatie over te dragen.

 

Wilt u een beroep doen op een van uw rechten dan kunt u uw verzoek daartoe sturen naar info@bolegal.nl of schriftelijk richten aan Bennami & Olofsen Legal Consultancy t.a.v. afdeling privacy, Bolderweg 2, Gebouw E, kantoornr. 15, 1332 AT te Almere. Om misbruik te voorkomen kunnen wij u, alvorens tot behandeling van uw verzoek over te gaan, verzoeken om uzelf te identificeren door een kopie van een geldig legitimatiebewijs aan ons te sturen. Scherm in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het document), documentnummer en Burgerservicenummer af, dit ter bescherming van uw privacy.

 

Wij proberen zo snel mogelijk op uw verzoek terug te komen, doch uiterlijk binnen één maand na het versturen van uw verzoek. Als u een klacht heeft over de (manier van) verwerking van persoonsgegevens, dan helpen wij u uiteraard altijd graag verder. Mocht u er desondanks toch niet samen met ons uitkomen, dan wijzen wij u erop dat u altijd de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan bijvoorbeeld door gebruik te maken van de volgende hyperlink: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.